Interactive Music for Instrumented Dancing Shoes
初期の音楽と連動する靴
色々なセンサが入っている
We have designed and built a pair of sneakers that each sense 16 different tactile and free-gesture parameters. These include continuous pressure at 3 points in the forward sole, dynamic pressure at the heel, bidirectional bend of the sole, height above instrumented portions of the floor, 3-axis orientation about the Earth's magnetic field, 2-axis gravitational tilt and low-G acceleration, 3-axis shock, angular rate about the vertical, and translational position via a sonar transponder. Both shoes transfer these parameters to a base station across an RF link at 50 Hz State updates. As they are powered by a local battery, there are no tethers or wires running off the shoe. A PC monitors the data streaming off both shoes and translates it into real-time interactive music. The shoe design is introduced, and the interactive music mappings that we have developed for dance performances are discussed.
私たちはそれぞれが16の異なる触覚と自由なジェスチャーパラメータを感知する一対のスニーカーを設計して作りました。 これには、前方ソールの3点での連続圧力、かかとでの動圧、ソールの双方向曲げ、床の計装部分上の高さ、地球の磁場を中心とした3軸の向き、2軸の重力傾斜、低 G加速度、3軸衝撃、垂直まわりの角速度、およびソナートランスポンダによる並進位置。 両方のシューズは、50 Hz状態更新でこれらのパラメータをRFリンクを介して基地局に転送します。 彼らは地元のバッテリーで動いているので、靴から走るテザーやワイヤーはありません。 PCは両方の靴から流れ出るデータを監視し、それをリアルタイムのインタラクティブミュージックに変換します。 靴のデザインが紹介され、ダンスパフォーマンスのために私たちが開発したインタラクティブな音楽マッピングが議論されています。